Нині послуги каршерінгу користуються все більшою популярністю серед населення. Люди віддають перевагу такому виду транспорту з різних причин – комусь так зручніше, хтось не довіряє таксистам, комусь вигідніше. Зі збільшенням кількості клієнтів зросли випадки ДТП на каршерінговому авто. У цій статті ви дізнаєтеся, чим загрожує подібний інцидент, на кого покладаються витрати на ремонт і які можуть бути штрафи.
Поняття про каршерінг
Дана послуга являє собою оренду автомобіля на короткий термін, яка не вимагає ніяких документальних запевнень. Клієнту достатньо завантажити додаток вподобаного сервісу зі стандартного магазину на телефоні і зареєструватися в ньому. Процес передбачає заповнення електронного договору, завантаження скан-копій документів, прив’язку банківської карти і водійського посвідчення. Після цього слід:
- Зайти в програму.
- Забронювати авто (всього в кілька торкань).
- Знайти припарковану неподалік машину по GPS прямо в додатку.
- Сісти в авто і почати оренду.
Після прибуття до мети поїздки потрібно завершити оренду і оплатити чек в електронному вигляді (те ж зі смартфона).
Зараз найбільшими і популярними каршерінговими компаніями є GetmanCar та Mobilecar.
Читайте детальнішу інформацію про каршерінг.
Що робити, якщо потрапив в аварію на орендованій машині
Дане питання має цікавити кожного, оскільки ніхто не застрахований від непередбачених ситуацій на дорозі. Звичайно, міра покарання залежить від компанії, пунктів угоди та ступеня ушкоджень. Отже, порядок дій, якщо клієнт розбив орендовану машину, наступний:
- Включити аварійний сигнал.
- Якщо в автомобілі є спеціальний знак, що сигналізує іншим учасникам дорожнього руху про ДТП (повинен перебувати в багажнику), поставити його на дорогу.
- Викликати співробітників дорожньої поліції, щоб оформити подію.
- Зателефонувати на гарячу лінію оператора компанії, у якій ви орендували автомобіль. При цьому треба врахувати, що процес дозвону завжди довгий і під час очікування хвилини тарифікуються по обраному вами тарифом оренди.
- Виконати інструкції оператора.
- Припаркувати пошкоджений транспортний засіб у найближчому призначеному місці.
- Залишити всі документи та протокол про ДТП в бардачку.
- Закрити машину і завершити прокат.
Після цього ви можете спокійно вирушати у своїх справах, оскільки каршерінг вирішує проблему не один день, а оплачувати збитки іноді можна до півроку.
Перші заходи будуть прийняті вже на другий день після порушення. З прив’язаною до аккаунту сервісу карти спишеться штраф згідно з договором. Далі потрібно чекати, поки сформується звіт про пошкодженнях, який прийде на електронну пошту.
Зрозуміло, це стосується легких пошкоджень, при яких автомобіль залишається на ходу. Іноді може знадобитися і швидка, і евакуатор, і навіть команда рятувальників.
Чого робити не варто
Зрозуміло, слід пам’ятати, що не можна порушувати основні заборони фірм, що займаються прокатом:
- Незважаючи на те, що автомобіль не ваш – порушення правил карається, як і неакуратна їзда.
- Заборонено здавати автомобіль з будь-якими пошкодженнями без повідомлення компанії, навіть з дрібними подряпинами. Пам’ятайте, якщо все-таки здасте машину з дефектом, ви підставите наступного клієнта. Таке може статися і з вами, так що краще цього не робити.
- Не допускається не повідомляти про аварію. Думати, що компанія не дізнається, що машині завдано шкоди, було б дуже необачно.
- Не оплачувати наявні заборгованості.
На кого лягати відшкодування шкоди
Майже завжди розплачуватися за шкоду повинен водій. У разі ДТП, коли водій не порушував правил дорожнього руху, вчасно повідомив про пошкодження і чесно описав ситуацію, можна уникнути штрафу та покриття збитків. Наприклад, у разі, якщо подряпина була залишена каменем, вилетів з-під колеса автомобіля, що йде попереду.
Також важливо, застраховані автомобілі компанії полісом КАСКО. Тоді можна уникнути оплати шкоди, навіть коли людина на орендованій машині потрапив в аварію. Але тільки у випадку, якщо доведе, що не є винуватець аварії. Так що рекомендується вибирати каршерінг, в якому автомобілі застраховані хоча б базовим полісом, щоб не розоритися при можливій аварії. Як правило, це зазначається в угоді.
Деякі компанії мають в автопарку застраховані та незастраховані автомобілі. Природно, при однаковій конфігурації на машини з полісом тариф буде вищим.
За що доведеться платити
Якщо клієнт не винен в ДТП і довів це, штрафи на його рахунок нараховуватися не будуть. В іншому випадку доведеться сплатити фіксовану суму залежно від рівня пошкоджень ТЗ, зазначену в договорі, і покрити збитки.
Врахуйте, що порушення правил дорожнього руху фіксуються теж. Точно так само, як водіння у п’яному вигляді та інші правопорушення. Караються вони згідно з чинним законодавством України.
Що в підсумку
На закінчення хотілося б дати просту пораду – ведіть себе максимально обережно на дорозі. Пам’ятайте, якщо автомобіль не ваш – це ще не означає, що він не є джерелом небезпеки. Сумлінним клієнтам неприємності з оператором врегулювати простіше.