Меню Закрити

Що робити, якщо виплати по автоцивілці ОСЦПВ занижені

Страхові компанії є комерційними підприємствами, існуючими на маржу між зібраними страховими преміями і виплатами, здійсненими при настанні страхових випадків. Безумовно, співробітники компанії прагнуть збільшити першу суму і зменшити другу. При цьому іноді їх дії є неправомірними і завдають шкоди інтересам застрахованих осіб, оскільки сума покриття шкоди, призначена страховою компанією, часом недостатня для усунення пошкоджень автомобіля. Спробуємо розібратися, що слід робити в разі, якщо страхова заплатила мало по автоцивілці ОСЦПВ.

Для чого призначена страховка ОСЦПВ

Матеріальне становище людей різне, і далеко не всі водії здатні покрити шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок їх неправильних дій за кермом. Обов’язкове страхування цивільної відповідальності автовласників (ОСЦПВ) було введено саме для вирішення цієї проблеми, яка часто виникала після ДТП.

Зараз, перш ніж сісти за кермо, кожен водій зобов’язаний придбати страховий поліс ОСЦПВ. Цим документом застрахований шкоду, яка може бути заподіяна третім особам, а саме їх життю, здоров’ю та майну. Керувати транспортним засобом, не маючи такої страховки, заборонено. У разі ДТП компенсація шкоди покладається на страхові компанії. Це потужні фінансові організації, здатні здійснювати значні виплати. Таким чином захищаються права і постраждалих значною мірою полегшується стан винуватця події.

Як правило, виплати по ОСЦПВ отримують лише постраждалі. Винуватець події може претендувати на них тільки у разі, якщо встановлена обопільна вина учасників ДТП.

Що робити, якщо сума відшкодування збитків вас не влаштовує

Пошук суми встановленого збиткуВипадки, коли відшкодування не покрило вартість ремонту, на жаль, відбуваються досить часто. Страхові компанії прагнуть збільшити свій прибуток і перекласти частину витрат на потерпілих, а іноді і взагалі відмовити їм у якому-небудь відшкодування. Тобто при найменшій можливості не доплатити страховик саме так і вчинить. Тому його дії слід контролювати та перевіряти.

Постраждалих у ДТП цікавить, що робити, якщо не згоден з сумою виплати, розрахованої страховою компанією. Безумовно, слід відстоювати свої права і домагатися того, щоб шкода була відшкодована повністю. При цьому потрібно розуміти, що страхові компанії прагнуть діяти, принаймні формально, у рамках законодавства та договору страхування. Тому, якщо не вистачає відшкодування на ремонт автомобіля, слід переконатися в тому, що страхувальником свідомо чи несвідомо не була зроблена помилка в розрахунках.

Як з’ясувати, чи не занижена чи розрахована сума відшкодування страховиком збитку

Контролюючі і перевіряючі органи, а також суди приймають мотивовані скарги і позови. Одного припущення, що страхова, можливо, не доплатила належні вам кошти на ремонт автомобіля, недостатньо. Потрібно отримати розрахунок суми відшкодування шкоди, проведений страховою компанією, і знайти в ньому помилки та невідповідності.

В Акті про страховий випадок повинна бути вказана сума встановленого збитку і міститися розрахунок, в результаті якого ця сума була отримана. Якщо вам виплатили мало грошей, слід переконатися в тому, що повинні були заплатити більше. На жаль, наші уявлення про справедливості досить часто не збігаються з вимогами закону. Тому необхідно отримати розрахунок збитків, проведений страховиком, і знайти в ньому невідповідності вимогам закону. Отримання від страховика всієї необхідної документації дозволить вам провести необхідну перевірку.

Як отримати у страховика документи про страховий випадок

Страховик не зобов’язаний передавати потерпілому копію акта про страховий випадок, і він цього не робить. Якщо встановлений розмір збитків вас не влаштовує, слід звернутися в страхову компанію з письмовою заявою, що містить прохання про видачу копії цього акта. Документ має бути надана протягом 3 днів після отримання вимоги або протягом 3 днів після складання цього акта, якщо вимога надійшла раніше, ніж акт був складений.

Якщо страхова компанія занизила виплату, слід налаштовуватися на досить складну юридичну боротьбу. Саме тому потрібно вимагати від страховика надання всіх необхідних документів. Крім акта про страховий випадок, вам знадобляться:

  • акт огляду транспортного засобу;
  • висновок експертизи.

Отримавши всі необхідні документи, ви можете починати боротьбу за відновлення своїх прав і розраховувати на те, що необґрунтовано маленька виплата буде збільшена.

Проведення повторної незалежної експертизи

Проведення незалежної експертизиКоли всі необхідні документи отримані від страховика, з’являється можливість переконатися в тому, що ваші законні права порушені, і, відповідно, домагатися їх відновлення. Перед тим як оскаржити суму виплати в 2024 році, слід повторно провести незалежну експертизу.

Формально і перша експертиза є незалежною. Однак страховики тривалий час працюють на ринку і мають зв’язки з експертами. Так що не виключена можливість, що експерт діяв в інтересах страховика, і саме тому вам мало нарахували.

Слід звернутися до не пов’язаних зі страховиком фахівцям, які мають право на проведення таких експертиз. Надайте експертам всі отримані від страховика документи і свій автомобіль. При виникненні проблем зі страховою компанією, якщо, на вашу думку, розрахована нею сума не покриває збиток, поспішати з ремонтом машини не потрібно – проведені ремонтні роботи не дозволять встановити справжній обсяг необхідних витрат.

Якщо висновок повторної незалежної експертизи свідчить про порушення ваших прав, можна приступати до безпосередньої боротьби за їх відновлення.

Що таке досудова претензія, як її скласти

Кожен раз, купуючи поліс ОСЦПВ, автомобіліст підписує зі страховиком договір страхування. Взаємовідносини сторін за цим договором регулюються нормами договірного права. Слід зазначити, що закон не дозволяє при виникненні проблемних питань одразу звертатися до суду, пропонуючи спочатку спробувати вирішити проблему в позасудовому порядку.

Доказом такої спроби є проведення претензійної роботи, в результаті якої страховику подається письмовий документ під назвою «претензія». У ньому слід чітко викласти обставини справи і свої вимоги. Не потрібно написати «прошу розібратися», слід вказати, до якої дати і яким чином вам має бути відшкодована конкретна грошова сума.

В принципі, претензію можна передати особисто. Тоді її потрібно оформити у двох примірниках: один передати страховику, а другий з підписом відповідальної особи страхової компанії та датою вручення залишити у себе. При цьому потрібно бути готовим до того, що представники страхової компанії будуть всіляко ухилятися від прийняття претензії. Вирішується ця проблема просто відправкою документа поштою рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Отримане вами поштою повідомлення і буде доказом для суду про проведення претензійної роботи.

На прийняття рішення у страховика є 10 днів. Якщо протягом цього строку рішення не прийнято або воно вас не влаштовує, можна звертатися до суду.

На жаль, проблеми виникають не лише з виплат ОСЦПВ, але і по відшкодуванню шкоди власному автомобілю, який страхується КАСКО.

Як подати в суд на страховика

Якщо у встановлений законом десятиденний термін ви не отримали від страховика задовольняє вас рішення, слід звернутися з позовною заявою у судові органи. Велика частина громадян нашої країни не має необхідних знань і досвіду для відстоювання своїх прав в ході судових розглядів, тому в таких випадках краще скористатися послугами досвідченого юриста. Його гонорар можна включити в судові витрати стягнути з відповідача після виграшу справи.

Висновок

Спроби страховиків занизити суми збитку або взагалі відмовити у виплатах за ОСЦПВ є швидше правилом, ніж винятком. Тому, цілком можливо, вам доведеться відстоювати свої порушені права в досудовому, так і в судовому порядку. Закон в першу чергу захищає права громадян, а не компаній, тому, якщо ваші претензії обґрунтовані, перемога буде за вами.

Якщо страхова компанія відмовляється від своїх виплат у ДТП: Відео

Схожі записи